אמנת הפרסום המיטיב
הערה: מכיוון שלא יתכן שיהיה לנו מידע מלא על החברות והמוצרים אותם אנו מפרסמים, נשמח אם גולשים אשר ראו פרסומת שעל פי הידוע להם, אינה עומדת בקריטריונים של האמנה, יודיעו לנו על כך בתוספת הסבר. אנו נבדוק את העניין לעומק, ואם נראה שאכן כך הם הדברים, נסיר את אותה הפרסומת.
לא מדובר כאן רק על מוצרים כגון סיגריות, וסמים אשר אין עוררין לגבי פעילותם הפוגעת. מדובר גם על מוצרים ששימוש מתמשך בהם פוגעים בבריאות האדם באופן מובהק, אך אנו נוטים להתייחס בביטול להשפעה זו. מדובר למשל על מכשירים חשמליים פולטי קרינה, או מאכלים המלאים בחומרים סינטטיים אשר הוכחו שהם פוגעים בבריאות, ולכן אין אנו רוצים לקדם את הפצתם בציבור.
איכות – לא יפורסמו מוצרים אשר איכותם ירודה באופן קיצוני, לא יפורסמו חברות ובעלי מקצוע אשר מספקים שירות גרוע, ולא יפורסמו אנשים המתחזים למומחים שאינם יכולים באמת לספק את מה שהם מבטיחים (שרלטנים).
מוצרים באיכות ירודה הם למשל מוצרים אשר נהרסים אחרי מספר מועט של שימושים. מי שקנה דרך עלוני כרטיסי האשראי, ייתכן ונתקל במוצר כזה.
חלק מאיתנו בוודאי הלך ליועץ אשר יעץ לו לעשות ביודעין או שלא ביודעין עצה שאינה מועילה לו, וזאת מחוסר התמחות מספקת או מניגוד עניינים. למשל הרצת מניות הבנקים בשנות השמונים.
חוקיות – לא יפורסמו מוצרים ושירותים אשר אינם חוקיים, ולא יפורסמו חברות אשר עוברות על חוקי המדינה.
למשל שירותי הימורים אותם איננו רוצים לקדם.
הוגנות – לא יפורסמו מוצרים וחברות אשר מהלך פעילות היצור שלהם כולל ניצול של עובדים (בארץ ובעולם), אי תשלום השכר המגיע כחוק ואי שמירה על זכויות העובדים.
דוגמאות רבות יש בישראל על חברות שאינן משלמות את השעות הנוספות או את שכר המינימום, ובחו"ל ניתן לראות חברות רבות המנצלות ילדים בתעשייה בעבור שכר זעום.
איננו מעוניינים לקדם חברות אלו.
שמירה על איכות הסביבה – לא יפורסמו מוצרים או חברות אשר תוצאת פעולתם כוללת פגיעה משמעותית בסביבה ובזכויות בעלי חיים.
למשל חברות אשר בתהליך היצור שלהם שופכות פסולת בשטחים לא מורשים, או למשל מפטמי אווזים אשר בתהליך הגידול גורמים סבל רב לאווזים.
התפתחות – לא יפורסמו מוצרים וחברות אשר תפקידם לספק צרכים מלאכותיים או שדרך פרסומם מעוררת צרכים מלאכותיים הפוגעים בהתפתחות התקינה של נפש האדם.
העולם של המאה ה-20 לעומת המאות הקודמות מתאפיין בכך שאם פעם לא היו מוצרים לקנות, היום יש עודף. כדי לגרום לנו לקנות עוד מוצרים, ישנן חברות רבות אשר מגרות אצלנו צרכים שאינם אמיתיים, גורמות לנו להרגיש חסך, וכך דוחפות אותנו לקנות מוצרים אשר נחשוב שיפתרו חסך זה. למשל פרסומות המשתמשות בדוגמנים ודוגמניות ומעוררות במכוון את הצורך של הצופה לרצות להראות כמוהם. תחושת חסך זו היא ממש מחלה המאפיינת את מרבית האוכלוסיה בת זמננו. גם מוצרים הבאים לענות על חסך זה, כמו למשל ניתוחים להגדלת חזה, או דיאטות פלא אשר מנסות לעקוף את הצורך לאכול באופן בריא ומאוזן, גורמים להעמקתו. פרסום מוצרים וחברות כאלו רק יחריף את הפגיעה ותחושת החסך שבנפשנו.
הפרסומות המופיעות באתר אגורה מוזנות לשם באופן אוטומטי הודות לשירות Google AdSense, ואין לנו אפשרות לבדוק את הפרסומות מראש.
במקרה שראיתם באתר פרסומת שאינה הולמת את רוח האתר, או איננה עומדת בקריטריונים של אמנת הפרסום המיטיב, ניתן לדווח לנו עליה באופן הבא, על מנת שנוכל לבדוק אותה להסיר אותה:
הנחיות לדיווח:
-
צלמו תמונת מסך עם הפרסומת ושמרו אותה. ניתן לצלם את המסך על ידי לחיצה על מקש Print screen (PrtScn). לאחר ניתן להדביק את התמונה שצולמה לקובץ על ידי פתיחה של תוכנה הצייר של חלונות (paint) או מסמך Word. לחיצה על המקשים ctrl+v בו זמנית, או על המקש הימני של העכבר, ובחירה של "הדבק" מהחלונית שנפתחה, תדביק את התמונה לקובץ. לאחר מכן יש לשמור את הקובץ
-
לחצו על הפרסומת והעתיקו את הקישור אליו היא מובילה
-
כתבו לנו מייל שכותרתו "פרסומת לא הולמת באתר", לכתובת webmaster@agora.co.il, וצרפו אליו את הקובץ של התמונה ואת הקישור.
הפצת האמנה: בעלי אתרים, וכל המעוניין, יכולים להשתמש באמנה באופן חופשי
תנאי השימוש באמנה:
* יש לשמור על הנוסח המקורי של האמנה.
* בתחתית האמנה יש להוסיף:
הזכויות שמורות לפרויקט אגורה www.agora.co.il
* במקרה שרוצים לשנות או להסיר חלק זה או אחר באמנה, יש לשלוח לנו בקשה לשינוי על מנת שנוודא שהנוסח לא חורג מאוד מהכוונה המקורית.
* במקרה זה יש להוסיף:
הזכויות שמורות לפרויקט אגורה www.agora.co.il
כדי לקרוא את נוסח האמנה המקורי לחצו על הקישור
ובקישור יש לקשר אל הדף הזה.
אנא כתבו בצורה נאותה ועניינית כדי שנאשר אותן.